قیمت مشعلی پلوس : قیمت مناسب خرید چقدر است؟

قیمت مشعلی پلوس

زمان مطالعه :

دسته بندی :

مشعلی پلوس و سه شاخه پلوس

نویسنده مطلب :

admin

تاریخ انتشار :

26 تیر 1401

This post's average rating is: 5

پلوس خودرو یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها و قطعات خودرو است که نقش مهمی را در جلوبندی خودرو بازی می‌کند. این قطعه هم مانند قطعات دیگر خودرو امکان خراب شدن و نیاز به تعویض دارد و مواردی هستند که در این امر تاثیر گذارند و آن را سرعت می‌بخشند. پلوس خودرو از اجزا مختلفی تشکیل شده است که هر کدام وظیفه مخصوص به خود را دارند و یکی از آن‌ها مشعلی پلوس است. این قطعه و قطعات دیگر در صورت آسیب ممکن است نیاز به تعویض داشته باشند بنابراین شما به عنوان صاحب خودرو باید قیمت مشعلی پلوس، موارد تاثیرگذار بر آن و مسائل مرتبط با آن را بدانید. در این مقاله قصد داریم راجع به این موارد صحبت کنیم.

قیمت مشعلی پلوس؛ مشعلی پلوس چیست؟

اسم های دیگر مشعلی پلوس که اگر با این نامها مواجه شدید ،در جریان باشید منظور همان مشعلی پلوس هست:
سرگیربکس
سرپلوس داخلی
سرپلوس سمت گیربکس
گلدانی پلوس

در ابتدا بهتر است اطلاعاتی را راجع به کارکرد پلوس کسب کنیم. پلوس در خودرو وظیفه انتقال نیرو تولید شده در موتور خودرو را به گیربکس بر عهده دارد. این نیرو پس از آن به وسیله میل گاردان به دیفرانسیل ماشین و چرخ‌ها منتقل می‌شود. خود پلوس هم از اجزا مختلفی مثل سر پلوس، مشعل پلوس، گردگیر پلوس، سه شاخه پلوس و… تشکیل شده است که هر کدام نقش کلیدی در کارکرد آن ایفا می‌کنند. هر یک از اجزا موجود در این مسیر که دچار اشکال شود در حرکت خودرو مشکل به وجود می‌آید. مشعلی پلوس هم یکی از اجزا در مسیر این انتقال نیرو است. در زیر به توضیح مختصری درباره هر کدام از این اجزا پرداخته‌ایم:
– سر پلوس: این قطعه پلوس را به چرخ‌ها متصل می‌کند و نقش اصلی را در انتقال نیرو به آن‌ها دارد. دلیل استفاده از این قطعه متحرک بودن چرخ‌های خودرو است.
– گردگیر پلوس: وطیفه این قطعه، حفاظت پلوس در برابر آلاینده‌هایی مثل گرد و غبار است. محل قرارگیری آن بین چرخ و گیربکس است و در صورت آسیب به آن به پلوس هم آسیب وارد شده و باید به صورت روتین چک شود.
– مشعلی: در انتهای گیربکس قرار دارد و با اتصال به سه شاخه پلوس که در جعبه دنده قرار دارد به پلوس متصل می‌شود. امروز می‌خواهیم بیشتر راجع به این قطعه و قیمت مشعلی پلوس صحبت کنیم.
– سه شاخه: در محل اتصال پلوس با مشعلی قرار دارد. در صورت خرابی این قطعه به موتور ضربه‌های متعددی وارد شده و در نتیجه آسیب دسته موتورها را داریم.

قیمت مشعلی پلوس؛ مشعلی پلوس چیست؟

چه عواملی به مشعلی پلوس آسیب می‌زنند؟

عوامل مختلفی امکان آسیب زدن به اجزا پلوس از جمله مشعلی آن را دارند از جمله حمل بار سنگین با خودرو، جا به جایی اشتباه دنده، استارت زدن به خودرو در حالت روشن، استفاده غلط از ترمزها، شل بودن و اشتباه بستن پلوس، رها کردن زود هنگام کلاچ و… .
اما یکی از مهمترین و اصلی‌ترین عوامل آسیب به پلوس خودرو، خرابی گردگیر پلوس است. علت اصلی وارد شدن آسیب به مشعلی پلوس هم پاره شدن گردگیر پلوس است. این اتفاق سبب خارج شدن گیریس و خشک کار کردن آن و خرابی مشعلی می‌شود. البته در صورت عدم وجود ایراد هم این قطعه به مرور زمان دچار فرسودگی شده و نیاز به تعویض دارد.

چه عواملی باعث تغییر قسمت مشعلی پلوس می شود

 نشانه‌های خرابی مشعلی خودرو چیست؟

مانند هر قطعه دیگری در خودرو خرابی پلوس و مشعلی پلوس هم نشانه‌هایی دارد و بهتر است به دلیل اهمیت این قطعه و خطر آفرین بودن آسیب‌های آن، این نشانه‌ها را بلد باشید. همچنین اگر نمی‌خواهید همیشه قیمت مشعلی پلوس نو را حفظ باشید بهتر است این علائم را جدی بگیرید.
صدا دادن چرخ‌ها معمولا از نشانه‌های خرابی پلوس خودرو است. هنگام آسیب به پلوس دنده عوض کردن بسیار سخت می‌شود و گاهی امکان آن وجود ندارد و همچنین فرمان خودرو می‌چرخد اما تاثیری روی چرخ‌ها ندارد و چرخ‌ها جابجا نمی‌شوند. اگر آسیب یک طرفه پلوس وجود داشته باشد و یا آسیب در یک سمت شدیدتر باشد، با چرخاندن فرمان به آن سمت، صدای تولید شده از چرخ‌های آن سمت (به صورت تق تق) بیشتر می‌شود. موارد دیگری که نشان از خرابی پلوس خودرو دارند:
– لرزش اتاقک خودرو و لرزش دنده در سرعت بالا
– لرزش دسته دنده
– ایجاد صدای تقه در هنگام فشار دادن پدال گاز یا برداشتن پا از روی آن
– یک آزمایش عملی برای تشخیص :
خودروتان را روی دنده 2 یا 3 بگذارید، تا جایی که کنترل خودرو از دستتان خارج نشود گاز بدهید در این حالت پایتان را از روی پدال گاز بردارید اگر لرزش قطع شد یعنی باید از اوستا یدک یک مشعلی بخرید.

اگر با این علائم مواجه شدید متاسفانه پلوس خودرو شما خراب شده است که ممکن است علت آن خرابی مشعلی باشد و باید تعویض شود تا این موارد از بین بروند. دقت کنید اگر پلوس شما کاملا خراب نشده باشد امکان رانندگی با خودرو وجود دارد اما این کار آسیب‌ها و خطرات زیادی را در پی دارد از جمله این که امکان تصادف و واژگون شدن خودرو به مقدار زیادی بالا می‌رود و همچنین به دیفرانسیل و گیربکس هم آسیب جدی وارد می‌شود. پس حتما در سرویس‌های دوره‌ای خودرو یکی از قطعاتی که بررسی آن‌ها واجب است اجزا پلوس هستند.

قیمت مشعلی پلوس؛ نشانه‌های خرابی مشعلی پلوس خودرو چیست؟

سایر علائم آسیب به مشعلی

مواردی که در بالا گفته شدند حالت عمومی داشته و امکان وجود آسیب در کل مسیر و هر یک از قطعات از جمله مشعلی پلوس وجود دارد. علائمی که به طور دقیق‌تر نشان از خرابی مشعلی پلوس دارند را در ادامه می‌آوریم. خرابی مشعلی پلوس، به خصوص در هنگام تعویض دنده به عقب، سبب تقه زدن گیربکس می‌شود. همچنین وجود احساس لرزش در خودرو که این لرزش معمولا در حدود سرعت 70 تا 90 کیلومتر بیشتر احساس می‌شود، از نشانه‌های خرابی مشعلی پلوس است. اگر می‌خواهید تا مدت طولانی از قیمت مشعلی پلوس بی‌اطلاع باشید بهتر است این نشانه‌ها را جدی بگیرید.

در صورت خرابی مشعلی پلوس خودرو، در هنگام رانندگی چه خطراتی وجود دارد؟

حال که نشانه‌های اشکال در پلوس خودرو و هزینه‌ای که قیمت مشعلی پلوس در صورت خرابی روی دست شما می‌گذارد را یاد گرفتید، باید بدانید که خراب بودن مشعلی پلوس خودرو چه پیامدهایی دارد. قبل‌تر در ابتدای مقاله از نقش و اهمیت مهم این قطعه در عملکرد خودرو گفتیم.
آسیب به این قطعه هم خطراتی جدی به دنبال خود دارد که به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم: قفل شدن چرخ‌های خودرو و آسیب به محفظه ساچمه (در صورت وجود در خودرو) و به دنبال آن قفل شدن فرمان، آسیب به گیربکس، از کنترل خارج شدن خودرو و تصادف یا چپ کردن در سرعت بالا مواردی از خطرات احتمالی در صورت آسیب رسیدن به پلوس هستند. پس بهتر است در سرویس‌های دوره‌ای خودرو حتما سلامت پلوس و اجزا آن را چک کنید و در صورت مشاهده هر یک از علائم آسیب به مشعلی پلوس که گفته شد، در اولین فرصت به یک تعمیرکار مراجعه کنید.

قیمت مشعلی پلوس ارزان با اوستا یدک

در هنگام مشعلی پلوس، چه نکاتی باید رعایت شوند؟

همانطور که گفته شد پلوس یکی از اجزای مهم سیستم جلوبندی است و بدون آن امکان حرکت خودرو وجود ندارد. اگر صداهای غیرعادی از خودرو شنیده شود باید نسبت به آن حساس بود و یکی از این صدا‌ها می‌تواند به دلیل خرابی مشعلی پلوس باشد. حال اگر پلوس یا مشعلی آن خراب بود باید تعویض شود و یک سری نکات در تعویض مشعلی پلوس اهمیت زیادی دارند. شما که قیمت مشعلی پلوس را پرداخت کرده‌اید، بهتر است این نکات را در تعویض آن رعایت کرده تا عمر بیشتری برایتان داشته باشد و هزینه بیشتری را محتمل نشوید. هنگام باز کردن پلوس خودرو نباید ترمز ماشین را نگه داشت و حتما باید خودرو شما در حالت خاموش باشد. اگر خودرو روشن باشد باز کردن مهره پلوس سبب آسیب به خودرو شما می‌شود. قبل از باز کردن پلوس باید روغن گیربکس خودرو خالی شود. همچنین در هنگام این کار باید مراقب کاسه نمد باشید که به آن آسیب نرسد وگرنه خودرو بعدا دچار روغن ریزی خواهد شد.
در نهایت بهتر است تعویض مشعلی پلوس را به یک تعمیرکار ماهر بسپارید زیرا همان طور که قبل‌تر هم اشاره شد، پلوس از قطعات پر اهمیت خودرو است و اشکال در بسته شدن آن می‌تواند در رانندگی و کنترل ماشین اختلال ایجاد کرده و موجب تصادف شود. همچنین امکان وارد شدن آسیب به دیفرانسیل و گیربکس خودرو وجود دارد. در نظر داشته باشید که برای مشعلی پلوس حتما از جنس با کیفیت استفاده کنید. در صورت مرغوب نبودن کالایی که بر روی ماشین خود قرار می‌دهید این قطعه زودتر دچار فرسودگی شده و به قطعات دیگر خودرو هم آسیب وارد می‌شود.

قیمت مشعلی پلوس را چه عواملی تعیین می‌کند؟

در صورت خراب شدن مشعلی پلوس و وجود علائم مشکل در آن این قطعه حتما باید تعمیر شود و در اکثر موارد نیاز به تعویض با یک مشعلی نو را دارد. پس قیمت مشعلی پلوس از عواملی است که همیشه باید از آن خبردار باشید. یکی از مهم‌ترین موارد تاثیرگذار روی قیمت این قطعه نوع خودرو شما است. البته مواردی مثل قیمت مشعلی پلوس پراید، قیمت مشعلی پژو پارس، قیمت مشعلی 206 تیپ 2، قیمت مشعلی پلوس 206 تیپ 5، قیمت مشعلی پلوس 206 و… خیلی هم با هم تفاوت ندارند و بیشتر در ماشین‌های خارجی و گران قیمت است که مشعلی پلوس قیمت بالاتری دارد. همچنین تعویض این قطعه هم هزینه جدایی دارد که باز هم نسبت به نوع خودرو تفاوت داشته و در خودروهای گران قیمت بیشتر است اما در کل به نسبت هزینه خود مشعلی، قیمت زیادی ندارد.
کیفیت مشعلی پلوس از عوامل دیگر تاثیرگذار در قیمت است. قبل‌تر اشاره کردیم که در صورت تهیه اجناس بی کیفیت امکان خرابی زودتر از موعد و آسیب به اجزا دیگر خودرو وجود دارد پس اگر یک مشعلی پلوس کوتاه 405 با قیمت پایین‌تر از بازار مشاهده کردید و وسوسه شدید آن را تهیه کنید بهتر است بدانید که احتمالا تقلبی است و کیفیت مناسبی ندارد.

قیمت بعضی از مشعلی پلوسها:
قیمتها حدودی میباشد
منظور از مشعلی پلوس کوتاه سمت چپ و منظور از مشعلی پلوس بلند سمت راست است
قیمت مشعلی پراید حدود 450هزار تومان
قیمت مشعلی پلوس کوتاه 22 خار 405 حدود 700هزار تومان
قیمت مشعلی پلوس بلند 22 خار 405 900هزار تومان
قیمت مشعلی پلوس کوتاه 206 و 207 اتوماتیک حدود 800هزار تومان
قیمت مشعلی بلند 206 و 207 اتوماتیک 950هزار تومان
قیمت مشعلی پلوس ریو ( مثل پراید چپ و راست نداره )حدود 500هزار تومان
قیمت مشعلی پلوس سمند ef7 950هزار تومان
قیمت مشعلی پلوس کوتاه 206 تیپ 5 حدود 550 هزار تومان
قیمت مشعلی بلند 206 تیپ 5 حدود 900هزار تومان
قیمت مشعلی پلوس کوتاه 206 تیپ 2 حدود 600هزار تومان
قیمت مشعلی بلند 206 تیپ 2 850هزار تومان
قیمت مشعلی پلوس کوتاه آزرا 950هزار تومان
قیمت مشعلی پلوس بلند آزرا 1650 هزار تومان
قیمت مشعلی 20 خار پراید عظام حدود 500هزار تومان
قیمت مشعلی پلوس 20 خار پراید امیرنیا حدود 550هزار تومان
قیمت مشعلی پلوس کوتاه 22 خار 405 عظام 700هزار تومان
قیمت مشعلی بلند 22 خار 405 امیرنیا 685هزار تومان
قیمت مشعلی پلوس کیا اپیروس حدود 980هزار تومان
قیمت مشعلی پلوس هوندا آکورد حدود 850هزار تومان
قیمت مشعلی لیفان 620 /1600 سی سی حدود 750هزار تومان
قیمت مشعلی پلوس L90 اتوماتیک حدود 950هزار تومان
قیمت مشعلی پلوس 19 خار پراید حدود 450هزار تومان
قیمت مشعلی کوتاه مگان 2000 ،850هزار تومان
قیمت مشعلی پلوس بلند مگان 2000 ، 980هزار تومان
قیمت مشعلی MVM 110 4C حدود 450 هزار تومان
قیمت مشعلی پلوس گل /gol 450 هزار تومان
قیمت مشعلی پلوس ام وی ام 315 حدود 500 هزار تومان

برای خرید مشعلی پلوس خودرو مورد نظرتان اینجا کلیک کنید.

قیمت مشعلی پلوس را چه عواملی تعیین می‌کند؟

کلمات کلیدی

3 thoughts on “قیمت مشعلی پلوس : قیمت مناسب خرید چقدر است؟

  1. Mark گفت:

    Thanks for your blog, nice to read. Do not stop.

    1. Mohsen Azad گفت:

      ممنون

  2. امید گفت:

    درود وقتبخیر
    میخاستم بدونم این سایت های مختلف هرکدام یهقیمتی میزارن
    مگه چه خبره
    من۲۰۶ قدیمی ولی پلوس اورجینال فرانسوی میخوره یک جفتش زدن ۱۱.۵۰۰
    درصورتیکه مارک ایساکو الان جفت۶تومان میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن